Vorig jaar, in de aanloop naar het afschaffen van ISDN, hebben we u verteld dat ICT Service Groep reseller is geworden van 3CX, een VoIP-oplossing voor telefonie. Inmiddels zijn de ISDN-lijnen afgesloten, en zien we een enorme groei in VoIP en in de vraag naar 3CX. De reden: de scherp geprijsde licentie modellen.

Dat is overigens niet de enige reden waarom organisaties overstappen op het systeem van 3CX. Een van de voordelen is dat het zowel bij u op kantoor kan worden geïnstalleerd op een lokale server, maar ook in de cloud, die met bestaande hardware verbonden kan worden. Het mooie aan 3CX is dat naast de reguliere telefoonoplossingen, het platform ook verschillende opties biedt om uw werk eenvoudiger te maken. Zo is 3CX aan vrijwel alle CRM-systemen te koppelen. Daarnaast biedt 3CX ook de mogelijkheid om eenvoudig ‘video conference calls’ op te zetten. Via een webbrowser kunt u dan online een vergadering houden met meerdere mensen, die zich overal op wereld kunnen bevinden.

Het gaat om de verbindingen

Waar 3CX vooral in uitblinkt, zijn de licentiekosten. De prijs van uw telefooncentrale is namelijk afhankelijk van het benodigde aantal ‘gelijktijdige gesprekken’ en niet van het aantal gebruikers. ‘Gelijktijdige gesprekken’ geven het aantal gelijktijdige oproepen aan dat de ‘lijn’ of oplossing kan verwerken. Dit betekent vaak het aantal oproepen tegelijkertijd voor inkomend, uitgaand of in beide richtingen. Omdat je minder gelijktijdige gesprekken hebt dan het aantal extensies dat verbonden is, zijn de kosten dus lager dan bijvoorbeeld bij het oude ISDN-systeem. Vooral voor hotels en callcenters zullen de prijzen dus veel lager liggen.

Wilt u meer weten over VoIP oplossingen en 3CX, om te zien wat het voor uw organisatie kan opleveren? Geef ons een belletje. Onze experts kunnen u adviseren over welke oplossingen het best bij uw organisatie passen en zorgen voor een soepele overgang.