Onze nieuwe servicedesk: TOPdesk

    Rik Boelhouwer
    11 januari 2024

    Als jouw ICT-beheerder vinden we het belangrijk om onszelf te blijven verbeteren met de nieuwste kennis en software. We willen het jou als klant zo makkelijk, snel en veilig mogelijk maken om onze hulp in te schakelen. Daarom zijn we overgestapt naar een nieuwe tool voor servicemanagement: TOPdesk. We leggen je graag uit waarom, wat er gaat veranderen en hoe het werkt.

    De belangrijkste voordelen van de nieuwe servicedesk:

    Gebruiksvriendelijk

    TOPdesk is gebruiksvriendelijker dan onze vorige helpdesk. TOPdesk is ontworpen met de eindgebruiker in gedachten, dus dat betekent dat het voor jou als klant nog makkelijker wordt om ons een bericht te sturen. En dat kan 24/7: je hoeft niet te wachten totdat onze telefoonlijn open is. Daarnaast kun je de status van je ticket volgen, zodat je altijd weet of we ermee bezig zijn of niet.

    Kennis delen

    TOPdesk heeft ook de mogelijkheid om kennis – zoals best practices en veelgestelde vragen – te publiceren. Niet alleen om te delen met collega’s van ICTSG, maar ook de eindgebruikers: jullie. Jullie krijgen als klant ook een eigen klantportaal, waarin deze kennis beschikbaar wordt. Zo krijg je makkelijker en sneller antwoord op je vraag als het antwoord gewoon in het portaal staat!

    Direct bij de juiste afdeling

    Met TOPdesk komen alle meldingen van verschillende kanalen bij één meldpunt binnen en worden ze automatisch naar de juiste afdeling doorgezet. Dan word jij als klant niet van kastje-naar-de-muur gestuurd. Ook is het voor ons mogelijk in TOPdesk om meteen te schakelen met de andere afdelingen binnen jouw bedrijf om een probleem zo snel mogelijk op te lossen.

    ITIL-standaarden

    Dit is een hele belangrijke reden voor ons om over te stappen op het TOPdesk-systeem. ITIL, ook wel Information Technology Infrastructure Library genoemd, is een set richtlijnen voor bedrijven in de IT, gericht op de verbetering van de klanttevredenheid en productiviteit voor klanten. Het kan ons helpen bij het beheren van beveiligingsrisico’s, het opzetten van kosteneffectieve werkwijzen en met het bouwen van een stabiele IT-omgeving bij onze klanten. Het TOPdesk-systeem is ontwikkeld met een grote focus op deze standaarden.

    Asset management

    Met de functie asset management krijgen we automatisch meldingen van jouw softwarelicenties, leveranciers en andere middelen die we gebruiken wanneer ze verlengd of geüpdatet moeten worden of wanneer ze niet meer met elkaar verbonden zijn. Zo zijn we die problemen in ieder geval altijd voor.

    Vragen?

    Mocht je vragen hebben over TOPdesk of over de overstap vanaf het vorige ticketsysteem, dan kun je ons natuurlijk altijd een bericht sturen. Binnenkort ook via TOPdesk!

    Schrijf in voor onze nieuwsbrief